Lisa's Lens

<span data-metadata=""><span data-buffer="">Branding en webapp hovenier groothandel

Hoe kan het SLB-traject op Avans Breda worden aangepast om de betrokkenheid en welzijn van studenten te verbeteren en welke stappen zijn nodig om deze aanpassingen te implementeren?

Situatie

De website van de groothandel was verouderd. Tevens sprak de klant de wens uit dat hoveniers op locatie bij hun klanten met gemak offertes konden maken en bestellingen konden plaatsen.

Het betrof hier een groot assortiment van 3000+ producten met uitgebreide specificaties. Tevens moest de mogelijkheid er zijn offertes te personaliseren naar het bedrijfsmerk van de betreffende hovenier.
Tevens waren de grafisch elementen en kleurgebruik verouderd.

Taak

Er moest een (mobile) webapplicatie komen die deze data zo gemakkelijk mogelijk communiceert. Alle specificaties van de producten moesten zo duidelijk mogelijk gevisualiseerd zijn. Tevens mocht de branding van de groothandel een oppoets-beurt gebruiken door ander kleurgebruik en nieuwe grafische elementen. De klant wil een handig portaal voor haar klanten, maar ook een admin portaal om alles bij te houden.

Situatie

Tijdens dit project heb ik mijn bijdragen mogen leveren tijdens de design sprint, in samenwerking met een part-time designer en medestudent. Dit was een hoog intensieve sprint waar wij tevens 3 keer de voortgang en resultaten hebben kunnen presenteren aan de klant. We hebben meerdere wireframes gemaakt en hieruit blijven itereren en communiceren met de doelgroep.

Taak

De primaire kleur groen is nog altijd aanwezig in het design. Dit word gecomplimenteerd met een contrasterende oranje kleur die doet denken aan de herfst. Ook zijn er nieuwe visuele elementen ontworpen zoals knoppen geïnspireerd door bladeren en een footer die lijkt op een grasweide.

Deze elementen zijn ook verwerkt in de visueel sterke mobiele
webapplicaties. De data intensieve schermen zijn compact gehouden en makkelijk te lezen op kleine schermen en tijdens felle weersomstandigheden.
Na gesprekken met de klant en met experts, bepaalde ik welke informatie prioriteit had op productpagina’s, om een duidelijke hiërarchie te creëren. Elk scherm van de applicatie is ontworpen voor een volledige oplevering aan team development.